Martí Llorens

(CAT)
Llicenciat en Belles Arts en l’especialitat d’Imatge per la UB i Màster de Teoria i Història de l’Arquitectura a l’ETSAB. Ha treballat com a fotògraf especialitzat en la documentació de projectes d’Arquitectura i Enginyeria.

La seva obra personal gira entorn del temps i el territori, la història i la memòria, la realitat i l’imaginari. El seu interès pels orígens i la història de la fotografia, el va portar a ser un dels fundadors de l’associació cultural AtelieRetaguardia. Heliografia Contemporània (2007-2012), i posterioirmente de l’associació cultural Factoria Heliogràfica.
Amb la nominació de Barcelona com a seu dels Jocs Olímpics de 1992 es va plantejar la realització d’importants reformes urbanístiques a la ciutat. Un d’aquests projectes, el de més envergadura, va consistir en la recuperació del front marítim corresponent al barri del Poblenou. És en aquest sector on es va construir la Vila Olímpica, on es van allotjar els atletes i posteriorment es va convertir en un barri residencial.
Al juliol de 1987 es van iniciar els treballs per l’enderroc de totes les edificacions preexistents en aquest sector.
Aquest va ser l’inici del projecte Poblenou que es va desenvolupar durant dos anys, fins a la conclusió dels enderrocs, obtenint més de quatre-cents negatius de paper. Per a la seva realització, els trets formals i estètics que caracteritzen la fotografia estenopeica van ser decisius en el moment de decidir el suport i l’equip de treball.
La poca quantitat de llum que incideix sobre el material fotosensible de baixa sensibilitat, i la llarga distància focal de la càmera construïda, van imposar temps d’exposició de diversos minuts a ple sol.
El tema principal d’aquest treball és el sentiment que provoca el pas del temps i la inevitable desaparició d’un lloc que a més, és sentit com a propi, idea formalitzada a través d’una càmera estenopeica.

 

Martí Llorens

(CAST)
Licenciado en Bellas Artes en la especialidad de imagen por la UB y Máster de Teoría e Historia de la Arquitectura en la ETSAB. Ha trabajado como fotógrafo especializado en la documentación de proyectos de Arquitectura e Ingeniería. Su obra personal gira en torno al tiempo y el territorio, la historia y la memoria, la realidad y el imaginario. Su interés por los orígenes y la historia de la fotografía lo llevaron a ser uno de los fundadores de la asociación cultural AtelieRetaguardia. Heliografía Contemporánea (2007-2012), y posteriormente de la asociación cultural Factoría Heliográfica.
Con la nominación de Barcelona como sede de los Juegos Olímpicos de 1992 se planteó la realización de importantes reformas urbanísticas en la ciudad. Uno de esos proyectos, el de más envergadura consistió en la recuperación del frente marítimo correspondiente al barrio del Poble Nou. Fue en ese sector donde se construyó la Villa Olímpica, donde se alojaron los atletas y posteriormente se convirtió en un barrio residencial.
En julio de 1987 se iniciaron los trabajos para el derribo de todas las edificaciones pre-existentes en ese sector.
Este fue el inicio del proyecto Poblenou que se desarrolló durante dos años hasta la conclusión de los derribos, obteniendo más de cuatrocientos negativos de papel. Para su realización los rasgos, formales y estéticos que caracterizan la fotografía estenopeica fueron decisivos en el momento de decidir el soporte y el equipo de trabajo. La poca cantidad de luz que incide sobre el material fotosensible de baja sensibilidad y la larga distancia focal de la cámara construida impusieron tiempos de exposición de diversos minutos a pleno sol.
El tema principal de este trabajo es el sentimiento que provoca el paso del tiempo y la inevitable desaparición de un lugar que además es percibido como propio, idea formalizada a través de una cámara estenopeica.

 

 

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s