Giri

[CAT]
Un concepte de la cultura japonesa, una regla de reciprocitat que representa els deures morals de l’individu envers el grup social o familiar al qual pertany.

Souvenir
Un objecte lligat al paisatge cultural que esdevé un record afectiu del viatge i que permet fer tangibles les experiències viscudes i establir un lligam emocional amb un lloc.

Què és Giri?
Giri és una petita empresa que pensa, dissenya, produeix i ven souvenirs. Som la Marta Matamala, en Jordi Pigem i en Manel Gràvalos. Tots tres dirigim Giri i dissenyem els nostres productes, però no podríem fer el que fem sense una colla d’amics i professionals amb talent que ens ajuden. A Giri som afortunats: vivim i treballem a l’Empordà. Des d’aquí pensem, produïm i venem per a tot el món.

Per què fem souvenirs?
Per la importància del record. Som memòria.
Per retenir l’experiència del viatge i la impressió del lloc que hem visitat.
Per facilitar el retorn social. Per compartir.

Per què fer més souvenirs?
L’abundància de souvenirs banals arreu ens procura una visió homogènia del territori que dificulta la seva comprensió, empobreix la diversitat i contamina el paisatge cultural. Els souvenirs vans, mancats d’originalitat i fonament, no tenen consistència i vulgaritzen la imatge del lloc.

El nostre compromís
El giri és un concepte de la cultura japonesa.
No tenim un concepte equivalent en la nostra cultura però compartim alguns principis que formen part del nostre ideari:
La responsabilitat de l’individu respecte a la societat a la qual pertany.
La gratitud i la persecució de la felicitat de les persones properes.
El respecte i el suport a les relacions humanes enfront del benefici individual.
I n’afegim d’altres que, sumats, configuren el compromís intel·lectual i social de Giri:
El respecte cap al territori, el medi ambient i el paisatge.
El foment de la cultura i el coneixement enfront de la banalitat i l’enriquiment material.
El compromís per millorar la realitat social i cultural del nostre entorn.

Giri

[CAST]
Un concepto de la cultura japonesa, una regla de reciprocidad que representa los deberes morales del individuo hacía el grupo social o familiar al que pertenece.

Souvenir
Un objeto ligado al pasado cultural que se convierte en un recuerdo afectivo del viaje y que permite hacer tangibles las experiencias vividas y establecer una relación emocional con un lugar

¿Qué es Giri?
Giri es una pequeña empresa que piensa, diseña, produce y vende souvenirs. Somos Marta Matamala, Jordi Pigem y Manel Gràvalos. Los tres dirigimos Giri y diseñamos nuestros productos, pero no podríamos hacer lo que hacemos sin un montón de amigos y profesionales con talento que nos ayudan. En Giri somos afortunados: vivimos y trabajamos en el Empordà. Des de aquí pensamos, producimos y vendemos por todo el mundo.

¿Por qué hacemos souvenirs?
Por la importancia del recuerdo. Son memoria.
Para retener la experiencia del viaje y la impresión del lugar que hemos visitado.
Para facilitar el retorno social. Para compartir.

¿Por qué hacer más souvenirs?
La abundancia de souvenirs banales por todas partes nos provoca una visión homogénea del territorio que dificulta su comprensión, empobrece la diversidad y contamina el paisaje cultural. Los souvenirs vanos. Faltos de originalidad y fundamento no tienen consistencia y vulgarizan la imagen del lugar.

Nuestro compromiso
El giri es un concepto de la cultura japonesa.
No tenemos un concepto equivalente en nuestra cultura pero compartimos algunos principios que forman parte de nuestro ideario:
La responsabilidad del individuo respecto a la sociedad a la que pertenece.
La gratitud y la persecución de la felicidad de les persones próximas.
El respeto y el soporte a las relaciones humanes enfrente del beneficio individual.
Y añadimos otras que, sumadasa, configuran el compromiso intelectual y social de Giri:
El respeto hacia el territorio, el medio ambiente y el paisaje.
El fomento de la cultura i el conocimiento frente a la banalidad y el enriquecimiento material.
El compromiso para mejorar la realidad social y cultural de nuestro entorno.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s